Groep 3-4

Welkom op de groepspagina van groep 3-4!

 

De leerkrachten van deze groep zijn wij,

juf Khadija en juf Suzanne.

 

U kunt ons bereiken via de mail

of via de schooltelefoon 015 256 19 28.

 

Daarnaast komt u ons natuurlijk tegen in

of in de buurt van het lokaal van groep 3 - 4!

 

Regelmatig zullen wij nieuwtjes, ervaringen of leuke foto's plaatsen. 

 

Juf Khadija is er op dinsdagochtend, woensdag, donderdag en vrijdag.

Juf Suzanne is er op maandag en dinsdagmiddag.

 

Tot snel!

 

BERICHTEN

27 okt 2018 - Bewegend leren
Preview foto Misschien heeft u het al gehoord... Misschien ook niet... 

Maar wij proberen het leren regelmatig te combineren met bewegen. Dat kan in de klas of buiten de klas. 

 

Een voorbeeld is het joggen van getalbeelden, de kinderen joggen op hun plaats, op het bord verschijnt een cijfer of een beeld van een cijfer (hand, dominosteen, pictogram), de kinderen roepen al joggend het antwoord. Tussendoor moeten ze duiken voor bruggen, springen over gaten in de weg, meebewegen met verkeersborden of worden ze rondgedraaid door een orkaan!

 

Een andere oefening om de getalrij goed te oefenen, is het plaatsen van kaartjes in de goede hoepel. Ieder tweetal krijgt een aantal kaartje samen kijk je welk getal van de getalrij t/m 10 ontbreekt. Samen ren je naar de hoepel van het ontbrekende getal en leg je kaartje daarbij. Terug naar je plek voor een nieuw kaartje.

 

  


04 okt 2018 - Kinderboekenweek en dierendag!
Preview foto De kinderboekenweek is van start, we lezen is onze boeken uit de Vindplaats en vandaag lezen onze dierenvrienden mee. Geen echte, dan zou het wel een enorme drukte worden in de klas... Maar wel zo echt dat ze mee lezen, spelen, rekenen en schrijven!

   


21 sep 2018 - De Vindplaats!
Preview foto Iedere week bezoeken wij onze bibliotheek, de Vindplaats! Anouk (DOK Delft) leest ons verhalen voor en inspireert de leerkracht en kinderen met leuke boeken.

21 sep 2018 - Leren om een goede uitnodiging te maken!
Preview foto
Wie nodig je uit, waarom, waar en wanneer en hoe rond je je uitnodiging af? Door er over te praten in verschillende groepjes, bedenken we leuke ideeën voor een feestje.
 
Je ziet dat de leerlingen een stuk van een uitnodiging hebben gekregen, eerst puzzelenen ze de complete kaart bij elkaar, er vormt zich een team. Dan mag de leerling met de grootste handen beginnen, vertel maar... 
 
Daarna zelfstandig aan het werk!